@=[4-0]=@ Како да оно што изговоримо звучи занимљиво - Удружење изражајност @=[3-0]=@ @=[3-1]=@ @=[4-1]=@ @=[4-2]=@ @=[4-3]=@ @=[4-4]=@ @=[3-2]=@ @=[3-3]=@ @=[4-5]=@
Блог

Како да оно што изговоримо звучи занимљиво

Слике. Слике. Слике. Распршите их по вашем говору и постаћете забавнији и имаћете већи утицај на публику.Нека ваше излагање буде проткано тим чаробним прелазом: ДА ПОНУДИМ ЈЕДАН ПРИМЕР. То је тако важна инструкција.

Исус је непознато учинио јасним јер је о томе говорио користећи се примерима нечег познатог. Повезао је Царство небеско са квасцем, мрежама које рибари бацају у море, трговцима који купују бисере.

Будите конкретни. Да понудимо један пример из менторског рада Дејла Карнегија: Једном приликом су се на курсу јавног наступа нашла два полазника, један је био доктор филозофије, а други груб и окретан момак који је пре тридесет година, своју младост провео у британској морнарици. Углађени учењак је био професор на универзитету, док је његов колега морнар у споредној уличици водио предузеће за селидбе. Колико год то чудно звучало, далеко боље већу пажњу су држали говори које је током курса одржао власник предузећа за селидбе, него говори професора са универзитета. Зашто? Професор се користио дивним изразима, који су одисали културом и углађеношћу, говорио је логички и јасно, али је његовим говорима недостајао један кључни састојак – конкретност. Били су исувише нејасни и уопштени. Са друге стране, власник предузећа за селидбе је имао тек толико речи да каже нешто основно. Када је говорио, одмах би ишао право у центар, јасно и конкретно. Та његова особина, заједно са његовом срчаношћу и свежином израза, учинила је његове говоре веома забавним.

Приче имају дубок одјек у сваком људском бићу. Ако представите ваш говор као причу или низ повезаних прича, можете се снажније повезати са вашим слушаоцима.

Ако замислите структуру говора који нешто објашњава као централну идеју водиљу с осталим деловима повезаним с њом – анегдотама, примерима, наглашавањима, појашњењима итд. – онда свеукупна структура може изгледати као дрво. Идеја водиља је стабло, а гране су разни делови повезани с њом. Да би се постигло разумевање, суштински је важно да слушалац увек тачно зна где се он тренутно налази на том дрвету.

Цитирајте. Сократ је изговорио ону чувену: Говори да те видим. Цицерон: Какав човек – такав говор.

Будите лични, опишите нам неки догађај из вашег живота који има везе са темом. Поделите са нама мало ваше рањивости, нашалите се на сопствени рачун.

Дакле да сумирамо – утисните у ваш говор примере, приче, слике, цитате, будите конкретни и лични јер ћете на тај начин повећати шансу да вас публика лакше запамти и боље разуме.

Пример из праксе: Један господин који се бави заштитом животне средине држао је говор на једном стручном скупу. Желео је да поентира како је еколошка свест у Србији на ниском нивоу и размишљао је на који начин би читаву ствар могао да оживи, да је приближи сваком слушаоцу. Урадио је следеће – говор је завршио овим речима: Када је реч о рециклажи, ми не можемо да се меримо са уређеним земљама, ми не можемо преко ноћи постати Шведска или Норвешка. Ми нисмо Ђоковић, нисмо ни Мари ни Надал, али хајде да будемо Вавринка, да идемо ка врху и будемо лидери у региону. Неколико месеци касније пришао му је један врло успешан пословни човек, и казао како памти његову причу о тенисерима и како му је то дало крила и подстрек да у својој фирми развија оно у чему су најбољи и да се поноси својим „бекхендом“ док полако прилази ка самом врху.

ПОГЛЕДАЈТЕ ЈОШ

Вести

Караван културе говора Проговори да видим ко си у 2025. години

Удружење за развој и унапређење културе говора „Изражајност“ наставља своју мисију...
Вести

Деца која желе још — најлепши знак успеха

У просторијама Културног центра Шабац, 2. октобра 2025. године, започео је нови циклус...
Вести

Покренута страница „Ослушкивање најскривенијег“

Један од оснивача Удружења Изражајност, Слободан Роксандић, покренуо је субстацк страницу...